Život u Valpovu, ljudi koji ga čine, njihove priče, moja sjećanja iz djetinjstva i neki kreativni pokušaji...

nedjelja, 7. lipnja 2015.

''Ja posijah lan...''

 Prije mjesec i nešto dana posijala sam lan.
 Zašto?
 Iz znatiželje... Uostalom, nekada su na našim prostorima redovito sijali lan.

 S obzirom da lan dosta rabimo u kuhinji i stavljamo ga u gotovo sva jela, pitala sam se bi li ekološki uzgojeno sjeme  koje kupujemo u trgovini ( a koje je porijeklom iz Indije :(  )  proklijalo u mom vrtu... Naravno da neću početi proizvoditi lan u dvorištu, ali iz znatiželje sam, bez nekakvog posebnog reda razbacala sjemenke na nekoliko mjesta, ugazila ih u zemlju i poslije zaboravila na nj.

Pojavile su se najprije tanašne zelene biljčice sitnih listova. To je sigurno to, pomislila sam, i pustila neka rastu.
Nakon nekog vremena biljke su porasle u visinu i izdigle se iznad sitnog korova koji je nezadovoljan ostao čučati u njihovoj sjeni, koliko god se pokušavao izdignuti.

Jutros me dočekalo iznenađenje! Prvi plavkasti cvjetovi otvorili su svoje latice!



Cvijet je provirio i između listova Dejanove paulovnije, kojoj još nije našao mjesto za presađivanje i koja će ubrzo odrveniti usred povrtnjaka!


Pratit ćemo što će se dalje događati, kako će se biljka mijenjati, a nadam se da ću se sjetiti zabilježiti i ''žetvu'' :)




Već nekoliko dana pjevam onu našu staru: ''Ja posijah lan, baš na Ivandan...''  Još preostaje da posijem repu, a da Dejan veli mak!
 No to će biti neka druga priča...

Drugi dio priče.
Treći dio priče.

Broj komentara: 6:

  1. Jeeeee! Super! Volim ovakve eksperimente ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš volim tvoj entuzijazam, a vjerojatno si među rijetkima koji pronalaze nekog smisla u mojim eksperimentima hehe :)) Hvala ti !

      Izbriši
  2. Divno! Odlično izgleda za sada, a još će biti lepši kad se nađe u kuhinji :) Mi ga uglavnom dodajemo u domaći crni hleb.
    Šta sve tebi neće pasti na pamet :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mi stavljamo u sve salate, mljeveno sjeme lana, u rižota i sl. Ali dosta je zanemaren lan na našim područjima, kao da su ljudi zaboravili da postoji, mnogi čak ni ne znaju kako izgleda biljka lana...

      Izbriši
  3. Dala si mi ideju da bacim u zemlju nešto od sjemena koje redovno koristim u kuhinji (lan, crni i bijeli sezam, mak), zanimljivo je gledati šta će izrasti. Samo naprijed sa eksperimentima!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odlično, bacila sam i sezam, ali nije mi uspio, možda kod tebe uspije, sretno!

      Izbriši

Hvala na komentaru :)